Hasta Bilgilendirme Kitapçığı, Özel Konya Anıt Hastanesi’ne yönelik gerçekleştirmiş olduğunuz ziyaretleri rahat ve sorunsuz olarak tamamlamanız, kurumumuzu daha yakından tanımanız amacıyla hazırlanmıştır.
İçindekiler
Giriş
Kalite,İSG ve Çevre Politikası
Misyon ve Vizyon
Hasta Yakınlarının Hakları
Hasta ve Yakınlarının Sorumlulukları
Ziyaretçi Politikası
Refakatçi Politikası
Yoğun Bakım Refakatçi Politikası
Güvenlik Bilgisi ve Politikası
Şikayet Politikası
Hasta Yatış ve Çıkış İşlemleri
Arşiv Bilgileri
Giriş
Değerli hasta ve hasta yakını;
Hasta Bilgilendirme Kitapçığı, Özel Konya Anıt Hastanesi’ni her yönüyle tanıtan bir broşür niteliğindedir. Bilgilendirme kitapçığında hasta ve hasta yakınını yakından ilgilendiren tüm soruların cevabını rahatlıkla bulabilirsiniz. Haklarınızı, uymanız gereken kuralları ve yapacağınız işlemleri nasıl gerçekleşeceğinize dair tüm bilgilere ulaşabileceğiniz gibi, hastanemiz hakkında daha fazla bilgiye de sahip olabilirsiniz. Böylece kurumumuzu hem daha yakından tanımış olacak hem de hastanemizde bulunduğunuz süre içerisinde yapmak istediğiniz tüm her şeyi kolaylıkla yapabileceksiniz.
KALİTE, İSG VE ÇEVRE POLİTİKASI
En iyi sağlık hizmetini mümkün olan en düşük maliyetlerle sunmak, hastanemizin hizmet kalitesini modern tıbbi cihazlarla desteklemek, çalışan personelimizin ekip çalışmalarını en üst düzeye çıkartmak, hasta ve hasta yakınlarının memnuniyetini sağlamak, kalite yönetim sisteminde sürekli iyileştirmeler yaparak gelişmek kalite politikamızdır.
Yürürlükteki iş sağlığı ve güvenliği mevzuatları ile sağlık bakanlığı mevzuatlarının gereklerinin yerine getirmek ve kuruluşumuz çalışanlarının ve müşterilerimizin hastanemizde yaralanmalarını ve sağlık bozulmalarını önlemek amacıyla iş sağlığı ve güvenliği yönetiminde ve performansında sürekli iyileştirmeler yapmak iş sağlığı ve güvenliği politikamızdır.
Yürürlükteki yasal mevzuatlara uymak suretiyle hastanemizi ilgilendiren konularda çevre boyutlarına yönelik çalışmalar yapmak suretiyle kirliliğin önlenmesini sağlamak ve sürekli gelişmeler kaydetmek çevre politikamızdır.
Misyonumuz
Hizmet verdiğimiz tüm alanlarda tıbbi etik kurallara bağlı kalarak, insan sağlığını ve mutluluğunu temel ilkemiz kabul ederek, modern teknolojiyle tüm insanlara dünya standartlarında sağlık hizmeti sunmaktır.
Vizyon
Üstün nitelikli insan kaynağının toplumun çoğunluğuna sağlık hizmeti sunduğu, güvenilir ve lider bir sağlık merkezi olmaktır.
Hasta hakları
Özel Konya Anıt Hastanesi hasta haklarına bağlı kalarak hasta güvenliğini ve hasta memnuniyetini en üst seviyede sağlamak için çalışmaktadır. Tüm hastane ekibi bu haklar çerçevesinde size hizmet sunmaktadır.
Haklarınız;
Değer görerek hizmet almak,
Hastanede yattığınız süre içerisinde hastalığınızla ve tedavinizle ile ilgili almış olduğunuz hizmetlerin saklı kalmasını istemek,
Tedavinizden sorumlu doktor ve sağlık personeli hakkında bilgi almak,
Durumunuz hakkında bilgi istemek ve anlayacağınız şekilde size aktarılmasını talep etmek,
Tedaviniz ile ilgili kararlara katılmak,
Tedaviyi reddetme veya durdurma hakkınızı kullanmak,
Hasta dosyanızdaki tüm bilgilere ulaşabilmek,
Faturanızı gözden geçirmek ve bunla ilgili sorunlar hakkında açıklama istemek,
Hastane veya hastane ekibi ile ilgili öneri ve şikayetlerinizi rahatça bildirmek,
Hasta olarak sizin en tabii hakkınızdır. Özel Konya Anıt Hastanesi hasta haklarına bağlı kalarak sizlere en kaliteli hizmeti sunmaktadır.
Hasta ve hasta yakınlarının sorumlulukları
Özel Konya Anıt Hastanesi hasta haklarına bağlı kalarak hizmet verirken, hasta ve hasta yakınlarının da yerine getirmesi gereken sorumlulukları vardır. Etkin ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak hastanenin ve hastanın sorumluluk ve görevlerini yerine getirmesi ili mümkün olabilmektedir.
Sizden istediklerimiz;
Salığınıza ilişkin tüm bilgi ve sıkıntılarınızı eksiksiz ve doğru bir şekilde hekiminize iletmek ve tedavi olmayı istemek,
Tedavinizi gerçekleştiren hekim ve hemşirenin önerilerine uymak,
Sağlığınız ve tedaviniz ili ilgili bilgi almayı istemek,
İhtiyaç durumunda hemşire çağrı ziline basarak hemşireyi çağırmak,
Tedavinizle ilgilenen hekim ve hemşirelere durumunuzla ilgili değişiklikleri bildirmek,
Tedaviyi reddetmeniz ve tedavi planına uymamanız sebebiyle ortaya çıkan sıkıntıları kabul etmek,
Tedavi ve tedavi sürecini etkileyecek kurallara uymak,
Sağlık güvenceniz var ise tedavinizde alınması gereken katılım payını , ücretli hasta iseniz tüm ödemeleri zamanında yapmak,
Çevrenizdekilere ve çalışan tüm hastane personeline saygı göstermek,
Özel eşyalarınızın kendi sorumluluğunuzda olduğunu bilmek ve buna göre tedbir almak,
Hastanenin ziyaretçi politikasına ve diğer kurallarına uymak (Sigara, alkol ve diğer kullanılması yasak olan maddeleri kullanmak, silah taşımak),
Hastanedeki huzurun ve disiplinin sağlanması için karşılıklı anlayış ve saygı içerisinde sorumluluk ve görevlerimizi yerine getirmemiz gerekiyor.
Yemek Saatleri
Kahvaltı:07.00
Öğle:12.00
Akşam:17.00
Gece Kahvaltısı:00.00
Ziyaretçi politikası
Hasta hastanede misafir olup misafir kabul etmek için değil tedavi olmak amacıyla yatmaktadır. Bu sebeple ziyaretçiler için belirlenen kurallar hastanın tedavisinin olumlu gelişmesi için büyük önem taşımaktadır.
Hasta odasını aynı anda en fazla iki kişi ziyaret etmelidir,
Ziyaret saatlerimiz her gün sabah 08:30’da başlayıp akşam 22:30’da sona ermektedir,
Hasta ziyaretlerine 12 yaşın altındaki çocukların getirilmesi sakıncalıdır,
Hastanın sağlığı açısından temiz kıyafetlerle ziyarete gelinmesi önemli bir husustur,
Hastane içerisinde sigara içilmesi ve ziyaret için gelen canlı çiçeklerin hasta odasına alınması yasaktır.
Yoğun Bakım Ünitesine gelen ziyaretçiler,Yoğun Bakım Sorumlu Uzmanının belirttiği saatlerde ve hasta yakınlarına bilgi verilerek yapılır.
Hekimi tarafından ziyareti uygun görülmeyen hastalar için hasta yakınlarına bilgi verilerek ziyaretçi kabul edilmez.
Refakatçi politikası
Doktor tarafından farklı bir şey söylenmediği takdirde 1 kişi refakatçi olarak kalabilir,
Refakatçi doktor ve hemşirenin yönlendirmeleri doğrultusunda hareket etmelidir.
Refakatçi hastanın bakımını veya hastaya müdahalesini izin verilen ölçülerde gerçekleştirebilir.
Refakatçi hastanenin koyduğu tüm kurallara uymak zorundadır.
Yoğun Bakım Ünitesinde refakatçi kabul edilmez.
Odalarımızdaki tek kişilik refakatçi koltuklarının kullanımı,telefon,çağrı sistemi ve tuvalet-banyo kullanımı v.b bilgiler servis sekreteri tarafından size verilecektir.Sıkıntı anında görevliye bildirilmesi gerekmektedir.
Yoğun Bakım Refakatçi politikası
Yoğun Bakım hastaları yüksek riskli hastalardır.Ya Çoklu organ hastalığına yakalanmış yada yakalanma riski olan hastalardır.
Yoğun bakım sorumlu doktorları dışında başka doktorlar ve diğer sağlık personellerinin hasta hakkında hasta yakınlarına bilgi verme yetkisi yoktur.
Birinci derece hasta dışında başkalarına bilgi verilmesi ,hasta hakları yasaları gereğince yasaktır.
Birinci derece hasta yakınları anne,baba,kardeş ve çocuklar olarak tanımlanmıştır.
Birinci derce hasta yakınlarından sadece bir kişiye bilgi verilebilir.
Sorumlu Doktorlar tarafından saat 16.00-16.30 arasında bilgilendirilecektir.
Aynı anda 3.kişiden fazla ziyaretçi kabul edilemez.
Ziyaretçiler tarafından yoğun bakım hastalarına herhangibir yiyecek ve içecek verilemez.
Ziyaretçiler tarafından yoğun bakım hastalarına dışarıdan getirilen herhangibir ilaç veya başka bir madde verilemez.
Doktorun ziyaret izni vermediği hastalara ziyaret kabul edilmez.
Ziyaret saatleri hafta içi her gün saat 12.00-13.00 arasıdır.
Ziyaretçilerin hasta yataklarına oturmaları hastaların sağlığı açısından sakıncalıdır.
Hasta yakınlarına telefonla bilgi verilmesi yasaktır.
Kişisel eşyaların korunması
Yanında refakatçisi bulunmayan bilinci açıkken ameliyata girecek olan hastanın, eşyaları hastane yetkilileri tarafından kalite standartları gereği imza karşılığı teslim alınır ve muhafaza edilir. Refakatçisi bulunan hastaların kişisel eşyalarının sorumluluğu kendilerine aittir.
Güvenlik bilgisi ve Politikası
Yatan hastaların değerli eşyalarını yanlarında bulundurmamaları önemle rica olunur.
Yanında değerli eşyası bulunan hastaların odadan ayrılırken eşyalarını refakatçilerine veya refakatçileri yoksa hastane yönetimine Hasta eşyaları teslim formu ile teslim etmeleri gerekmektedir.
Yatan hasta eşyalarını odasında bulunan dolaplarda muhafaza edebilir.
Herhangi bir eşyanızın kaybolması halinde, şüpheli bir durum veya kişi gördüğünüzde hemen durumu servisten sorumlu hemşireye bildirmelisiniz.
Şikayet politikası
Hasta ve hasta yakınları tıbbi bakım, evrak işlemleri, servis hizmetleri ile ilgili her türlü şikayetini yazılı olarak hasta hakları sorumlusuna iletebilir veya servislerde bulunan şikayet kutuları kullanılabilir.
Hasta şikayetleri hasta hakları sorumlusu tarafından iletişim koordinatörüne iletilir.
İletişim koordinatörü şikayetleri kapatır ve müşteri şikayet ve memnuniyet komitesinde değerlendirilir.
Hasta yatış işlemleri
SGK
Ücretli hasta
Anlaşmalı kurumlar ve özel sigortalar
SGK hastası
Çalışan veya emekli hasta kimliğiyle birlikte gelerek hastanedeki işlemlerini rahatlıkla yapabilir.
Emekli veya çalışan hastanın giriş işlemleri sırasında kimlik ve adres bilgileri alınarak, hastanın giriş işlemleri yapılır işlemler ve alınacak olan katılım payları ile ilgili bilgi verilir.
Ücretli hasta
Herhangi bir sağlık güvencesi olmayan hastaya ücret bilgisi verilerek ücretli olarak hasta muayene, tetkik ve yatış işlemlerini yaptırır.
Özel sigorta hastası
Hasta işlemleri bağlı olduğu özel sigortaya göre yapılır.
Anlaşmalı kurumlar sorumlusu hastanın dosyasını anlaşma şartlarına göre hazırlar ve ücreti de anlaşma çerçevesinde hesaplayarak, kurumun istediği belgelerle birlikte onay işlemini başlatılır.
Gelen onay formu hastaya imzalatılarak çıkış izni verilir.
Hasta giriş
Hasta, şikayetleri doğrultusunda ilgili bölüme yönlendirilir.
Hasta hangi polikliniğe gideceği konusunda net bilgi veremiyor, sıkıntı yaşanıyorsa bu konuda acil hekiminden yardım istenebilir.
Muayene sonucunda hastanın hastanede yatarak tedavi olması gerekiyorsa, hasta yatış dosyasını alarak yatış-taburcu bölümünde yatış işlemlerini gerçekleştirebilir.
Hasta yatış ve taburcu bölümünde görev alan idari personel fiyat bilgisi vererek yatış ücretini hasta veya hasta yakınından tahsil eder.
Hasta çıkış
Hastanın çıkış evrakları ilgili poliklinik ve hasta yatış servisi tarafından hazırlanır.
Doktorun çıkışa onay vermesinin ardından hasta dosyası taburcu bölümüne iletilir, hasta yakını yatış-taburcu servisine giderek hastanın taburcu işlemlerini gerçekleştirir.
Hastanın reçetesi,yapılan işlemle ilgili fiyat bilgisi,epikriz ve varsa raporu kat sekreteri tarafından hasta yada hasta yakınına iletilir.
Hasta, taburcu olduktan sonra yapması gerekenler ve kontrol zamanı konusunda hasta doktor tarafından bilgilendirilir.
Arşiv bilgileri
Hastalarımız ile ilgili tüm bilgiler otomasyon sistemimizde kayıtlıdır.
Hastane idaresine başvurduğunuz ve onaylandığı takdirde dosyanızdaki tüm bilgi ve evrakların fotokopisi tarafınıza iletilir.
Hasta hakları sorumlusu
Hastane girişinde hasta hakları sorumlusu görev yapmaktadır, oradan hasta hakları sorumlusuna ulaşamayan hastalar hastanedeki hemşire ve idari personeller aracılığıyla da hasta hakları sorumlusuna ulaşabilir.
Hasta hakları sorumlusundan hastane hakkında merak ettiğiniz tüm konularda bilgi alabilir ve varsa şikâyetinizi iletebilirsiniz.
Hasta hakları sorumlusunun size vereceği memnuniyet anketini doldurabilir veya şikayet formuna şikayetinizi yazabilirsiniz.
Ayrıca hastanemizden taburcu olduktan sonra, hastanemiz ile ilgili bir sıkıntı yaşarsanız telefonla veya yüz yüze sorununuzu hasta hakları sorumlusuna iletebilirsiniz.